Perhejuhlat ja hautajaiset

Kirkolliset pyhät toimitukset liittyvät elämänkaaren eri vaiheisiin. Ne ovat merkittäviä ja juhlallisia tapahtumia perheelle ja suvulle.
Niihin liittyy myös vahvoja tunteita. Seurakunta on mukana seurakuntalaisten elämän iloissa ja suruissa.

Kasteessa lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi. Kaste on kristittynä olemisen perusta, liitto Jumalan ja ihmisen välillä. Muut kirkolliset toimitukset perustuvat kasteeseen.  kaste.fi

Konfirmaatiossa on kyse samasta armosta kuin kasteessa. Jumala haluaa vahvistaa konfirmoitavaa uskossa ja siunata uudessa elämänvaiheessa.

Avioliittoon vihkimisessä seurakunta rukoilee Jumalan siunausta avioparille. Liitto ei ole kiinni vain ihmisistä, vaan Jumala siunaa yhteistä elämää.

Kodin siunaamisessa kiitetään kodista ja pyydetään siunausta sen asukkaille sekä rukoillaan, että kodissa vallitsisi rakkaus.

Hautaan siunaamisessa on tila surra ja saada lohdutusta toisilta. Yhteisessä rukouksessa pyydetään voimaa kaipaukseen ja suruun.

Toimitusten kaavat löytyvät virsikirjan lopusta ja niitä voi selata myös nettivirsikirjan liiteosasta (kasuaalitoimitukset).

Seurakuntatoimiston palvelut:

Seurakuntatoimistossa sovitaan kirkollisten toimitusten ja niihin tarvittavien tilojen varaukset

Seurakuntatoimisto on avoinna maanantaina, tiistaina ja perjantaina klo 9-14, lisäksi etukäteen sovittaessa
myös muuna aikana.

Yhteystiedot: