Ikäihmiset

Diakoninen vanhustyö etsii niitä ikäihmisiä, joita muu apu ei tavoita. Diakoniatyöntekijät tukevat ikäihmisiä mm. kriisitilanteissa, yksinäisyydessä ja hengellisessä kaipuussa.

Kokonaisvaltaista tukea

Ikäihmisiä käydään tapaamassa kodeissa sekä laitoksissa. Tavoitteena on tarjota vanheneville ihmisille kokonaisvaltaista tukea sekä mahdollisuutta seurakuntayhteyteen ja vuorovaikutukseen toisten kanssa. Eri puolilla kaupunkia kokoontuu seurakunnan järjestämiä kerhoja ikäihmisille.

Avoimien ovien toimintaa tarjoavat:

Ystäväntupa Naarajärvellä (Seunalantie 6 C)

Huiluupaekka Virtasalmella (Virtasalmen seurakuntakoti, Kirkkopolku 8)

Pilkettä päivään Jäppilässä (Jäppilätalo, Jäppilän kirkkotie 14)

Kylätalokerhot Haapakoskella (Haapakoskentie 474) ja Paltasella (Syrjätie 1)

Tuunauspaja,  kantakaupungissa (Uuden kirkon seurakuntakeskus, Keskuskatu 27-31)

Korttelikerho Kontiopuistossa Kotilounas K&K (Kuusitie 41)

Korttelikerho kantakaupungissa Uuden kirkon seurakuntasaleissa (Keskuskatu 27-31)

Diakonia-, seurakunta- ja lähetyspiirejä toimii kylillä.

Voit tulla nauttimaan ohjelmatuokioista ja tarjoilusta sekä halutessasi osallistua toiminnan järjestämiseen.

Tarkista kokoontumisajat ja lisätiedot tapahtumakalenterista. Kerhoista ja piireistä ym. ilmoitetaan näillä nettisivuilla ja kirkollisissa lehti-ilmoituksissa.

Vanhuksen ja nuoren kädet.

diakoniatyöntekijä

vanhustyö, surutyö ja viestintä