Nuorten toiminta

Tila auki keskiviikkoisin 14-17 sekä torstaisin14-20

Nuorten illat torstaisin18->

Raamis keskiviikkoisin 17-18

Varttimessut 24.1., 14.2., 27.3. & 24.4.

Nuorten vaikuttajaryhmä KiNuVa kokoontuu kerran kuussa pohtimaan tärkeitä asioita joissa halutaan kuulla nuorten ääni. KiNuVa kokoontuu yhdessä sovittuina ajankohtina. Mukaan pääset laittamala Jossulle viestiä

Musiikki / Bänditoiminta
Jos olet kiinnostunut bänditoiminnastamme ole yhteydessä Jossuun. Tarkemmin asioista sovitaan whatsapp-ryhmässä.

Rippikoulu
Rippikoulussa pääsee pohtimaan suhdettaan Jumalaan, lähimmäiseen ja itseentä. Tästä pääset rippikoulusivustolle

Isostoiminta
Nuorille on tarjolla kolmivuotista isoskoulutusta, retkiä, leirejä, laneja, tapahtumia ja säännöllisiä nuorteniltoja. Toiminta on tarkoitettu kaikille yli 15-vuotiaille. Vuoden koulutuksen käyneet, ja todistuksen siitä saaneet, voivat hakea isosiksi.

Isoskoulutus
Seurakunta järjestää rippikoulun käyneille nuorille isoskoulutusta. Isosia tarvitaan rippikouluissa ja tyttöjen ja poikien leireillä. Isoskoulutus jakautuu kolmeen osaan: alkavaan peruskoulutukseen, jatkokoulutukseen sekä leiri-isäntä koulutukseen. Koulutuksen aiheita: ryhmän johtaminen, ihmissuhdetaidot, vapaa-ajan ohjaus ja kristinuskon perusasiat ja kysymykset.
Koulutus sisältää viikkokokoontumisia, viikonloppuleirejä, osallistumisia tapahtumiin sekä projektiluonteista työskentelyä.

Perusisos- tai kerhohj.

Isoskoulutuksessa opitut taidot eivät ole pelkästään seurakuntaa varten, vaan niitä voi hyödyntää laajasti elämän aikana monessa eri tilanteessa, jopa koulutukseen pyrkiessä.

Jatkoisos- sekä leiri-isäntä koulutus
Jatkoisoskoulutuksessa perehdytään opittuihin asioihin entistä paremmin.

Kerhonohjaajana toimiminen
Kerhonohjaajakoulutus antaa valmiudet pienryhmän ohjaamiseen.
Kerhonohjaajakoulutus pidetään kolmena iltapäivänä "iltakouluna" elo-syyskuun aikana. Kerhonohjaajakoulutuksen suorittamisen jälkeen on mahdollisuus toimia varhaisnuorten (7−14-vuotiaat) kerhonohjaajana.
Kerhonohjaajana pääset keräämään arvokasta kokemusta, jota voit hyödyntää esimerkiksi toimiessasi isosena. Koulutuksesta on hyötyä myös kursseina tai opintopisteinä eri koulutuslaitoksissa.
Käynnissä olevalla isoskoulutuksella ja kerhonohjaajakokemuksella voit hakea isospaikkaa tyttöjen ja poikien leireille jo kevään leireille.

Lemmenjoki
Nuuvinniemi