Varhaiskasvatus yhteistyö

Seurakunnan varhaiskasvatuksessa tehdään säännöllistä monipuolista yhteistyötä kaupungin varhaiskasvatuksen eri toimijoiden kanssa. Yhteistyössä noudatetaan Vasun periaatteita: tuetaan varhaiskasvatuksen katsomuskasvatusta, oman uskonnon tuntemista ja katsomusten välistä dialogia sekä kulttuuriperinteen tuntemista.

Seurakunta toimii varhaiskasvatuksen oppimisympäristönä, toteuttaa yhteisiä juhlia ja tapahtumia sekä toimii varhaiskasvatuksen työntekijöiden sekä  vanhempien kasvatuskumppanina.

Päiväkodeissa pidetään kynttilähetkiä,  järjestetään erityisesti lapsille suunnattuja lasten kirkkoja sekä yhteisiä tapahtumia ja lapsiryhmät osallistuvat kerhoihin ja retkeilevät seurakunnan toimintaympäristöissä (hautausmaa, kirkko).

Varhaiskasvatuksen väki osallistuu joulu- ja pääsiäiskirkkoihin. Kouluunlähtevien siunaamisesta ja muista seurakunnan tapahtumista tiedotetaan  perheille

Yhteyshenkilöt seurakunnassa:

Kaija Puustinen

kaija.puustinen@evl.fi

Lasten pääsiäiskirkot Uudessa kirkossa, Naarajärvellä, Jäppilässä, Virtasalmella sekä Vanhassa kirkossa
Värikkäästi pukeutuneet lapset kumarassa tekstin ympärillä. Tekstissä lukee koulutielle reipasta mieltä.